GUIDE TIL SFU’S INDSAMLING TIL FORDEL FOR RØDE KORS

Guide til SFU’S INDSAMLING

Til fordel for udsatte familier i Danmark

I denne guide  finder du  en række gode råd og retningslinjer, som kan bruges i afdelinger og distrikter, der i løbet af december –januar deltager i juleindsamlingen med salg af pins.

Pris pr. pin: 20 kr.

Inden I starter juleindsamlingen:

Hver afdeling/distrikt, der deltager i juleindsamlingen udvælger en tovholder, der er ansvarlig for (nogle af disse opgaver kan selvfølgelig godt uddelegeres):

1) En ’indsamlingsplan’ – Hvordan skal pins’ene blive solgt? (fx bod på julemarked, julecafé, lørdag på torvet)

 

2) Byttepenge (i særdeleshed 10’ere og 20’ere) og en pengekasse/æske/bøtte.

 

3) Løbende overblik over salg, der meldes ind til Landskassereren på sofie@sfu.dk minimum én gang om ugen.

 

4) Ansvar for penge fra salg indtil de kommer i banken.

 

Sørg for at lav et prisskilt og evt. et banner, der kobler vores politiske budskab med teksten på muleposen – fx ’ALLE SKAL HAVE EN FAIR CHANCE– Køb en pin til fordel for udsatte familier  i Danmark’

 

 

Til selve julemarkedet (eller øvrige julearrangementer):

1) Lav en tjekket stand med fx en dug, banner og medbring ’Alle skal have en fair chance’-flyers, så vi kan forklare vores politiske budskab.

2) Overvej at bag kage, hav  og sælg det til et par kroner.

 

Efter julemarkedet (eller øvrige julearrangementer):

1) Tæl pengene fra salget efter hvert arrangement. Stemmer det overens med antallet af solgte pins? Brug den vedlagte ’Kasse- og salgsoverblik’-seddel.

2)Sæt pengene fra salget i banken hurtigst muligt efter, men gem nogle byttepenge til næste gang I sælger.

3)Senest torsdag d. 30. januar overføres samlet beløb af salg til SFU’s konto

SFU’s Kontooplysninger:

Reg: 5301, Konto: 0280260 (Mrk: Afdelingsnavn + pin)

Skriv samtidig en mail til Landskassereren (sofie@sfu.dk)  med følgende oplysninger:

1) Antal solgte pins

2) Overført beløb

3) Overført beløb til Røde Kors fra jeres indsamlingsbøsse (gælder kun, hvis I selv får pengene talt op i banken)

 

Hvis I også har en indsamlingsbøsse:

Når I både samler ind gennem en indsamlingsbøsse og sælger pins, kan det være svært at holde indtægterne fra de to ting adskilt: mange vil donere beløbet for købet af pin i indsamlingsbøssen. Det må de også gerne. Det kræver bare, at I stadig holder tal på, hvor mange pins I får solgt, og rapporterer det ind til Sofie Seidenfaden, når jeres indsamling er færdig. Hvis folk fx lægger 20 kr. i indsamlingsbøssen og får en støttepin – eller lægger 50 kr. og får 2 støttepins – skal I altså huske at notere, hvor mange pins I får solgt undervejs og give dette tal videre til os.

I får nogle strips med i pakken, som I gerne må bruge til at fæstne indsamlingsbøsserne, så der ikke er nogen, der render med dem.

HUSK at folk skal betale 20 kr. før de må få en pin.

 

Se vejledning for afregning af indsamlingsbøsse nedenfor.

 

Er I i tvivl om noget ifht. juleindsamlingen, så skriv eller ring endelig til Sofie på sofie@sfu.dk / tlf.: 407777960.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VEJLEDNING VEDRØRENDE AFREGNING AF INDSAMLINGSBØSSE

Vi foretrækker, at indsamlingsbøsserne afleveres tilbage til SFU uåbnet inden 1. Februar. Det kan fx ske på SFU’s organisationsnetværk d. 13. januar eller på SFU’s februartræf 1.-3. februar. Eller hvis en repræsentant fra SFU’s sekretariat gæster jeres afdeling i perioden. Indsamlingsbøssen må IKKE sendes med posten.

Indsamlingsbøsserne kan åbnes og optælles under fornøden kontrol i banken (I må ikke gøre det selv). Husk at modtage en kvittering for det optalte beløb på kvitteringsdelen nederst på denne side.

  • Denne optælling skal senest finde sted 31. Januar 2013
  • Mærk det indsamlede beløb ”Indsamlingsbøsse” samt bøssens nummer, når du indbetaler på en af følgende måder:
    • Gironummer 6 44 76 00
    • Bankoverførsel: reg.nr. 9541, kontonr. 2520117000
    • Check til Røde Kors, Blegdamsvej 27, 2100 København Ø
    • Nye indsamlingsbøsser kan først rekvireres, når tidligere indsamlingsbøsser er opgjort og indbetalt.
    • Bøssenr. er IØ1156
    • Indsend kvitteringsdelen, når du har indbetalt eller afleveret det indsamlede beløb. Kvitteringsdelen bør være tilsendt til din afdelings kontaktperson med posten slut december 2012. Hvis I vil have tilsendt en ny så skriv til maria@sfu.dk
    • Den sendes til: Røde Kors, Blegdamsvej 27, 2100 København Ø
    • Send en mail til SFU’s landssekretær Maria på maria@sfu.dk hvor I tydeligt skriver, hvor mange penge, I samlede ind i hver indsamlingsbøsse – så tæller vi beløbet med i den samlede indsamling.

 

 

 

 

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s