NY KAMPAGNE I LUFTEN: GENERATION UTRYG

Generation Utryg2

Danske unge udsættes i dag for et større og større pres fra samfundet – og i stigende grad også  fra dem selv. Flere og flere bliver stressede, deprimerede, får angstanfald og føler ikke deres evner slår til. Godt 20.000 unge tager lykkepiller.

Presset sker både i uddannelsessystemet, på arbejdsmarkedet og på det personlige plan. De unge føler, at de svigter, ikke kan leve op til egne og andres forventninger og giver sig selv skylden. Samtidig sakker den terapeutiske behandling bagud og flere unge behandles i stedet med medicin med ringe effekt.

Den økonomiske krise med arbejdsløshed og usikkerhed har forstærket tendensen – og risikoen er endnu flere deprimerede, stressede, angste og usikre unge.

For at øge fokus på det voksende problem og åbne danskernes øjne for, at ungdommen i dag hverken er forkælede eller dovne, har SFU (sammen med Yngresagen) startet kampagnen  “Generation Utryg – Os. Alle. Sammen. Fællesskabet er nøglen”.

Generation Utryg1

Kampagnens hovedformål er at rejse debatten om unges utrygge hverdag og aftabuisere unges psykiske lidelser. Det vil vi dels gøre gennem vores nationale uddannelsesturné og lokale kampagneaktiviteter og dels gennem generationutryg.dk, hvor alle unge opfordres til at gribe ordet og fortælle deres historie om vores generation.

I slutningen af marts udgiver vi som led i projektet en antologi med bidrag om vores generation fra en række unge danskere. Mere info om køb af antologien vil følge her på siden.

Se vores kampagnevideo

Generation Utryg3

På generationutryg.dk kan du læse mere om kampagnen og give dit eget bidrag til fortællingen om vores generation. Du kan også følge kampagnen på facebook.

Under “Aktuel kampagne” her på siden finder du gode ideer og redskaber til at være med i kampagnen lokalt.

Husk også, at vi d. 27. februar markerer kampagnen med vores nationale kampagnedag, hvor vi besøger skoler og går på gaden over hele landet.

Dette indlæg blev udgivet i Andet. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s