Hvorfor jeg skal med på landsmøde?

 

“Jeg har været medlem af SFU i 3 år og vores årlige landsmøde, er min juleaften.
Je
g synes, at blandingen af dyb seriøsitet, og lysten til bare at have det sjovt er det, der skaber en stemning, som jeg hvert år ser frem til ved landsmødet. Jeg glæder migrst og fremmest til at se mine venner, og i øvrigt fornemme stemningen i SFU oven på valget.”
Martine Seedorff, København

 

“Jeg skal helt 100 med på landsmødet i år, det plejer jo at blive årets SFU-begivenhed! Jeg synes, det er spændende at diskutere og stemme om konkret politik – så føler man også, man får sat sit præg på organisationens holdninger og prioriteter. Men jeg glæder mig især også til at hygge og feste med alle de dejlige mennesker fra hele SFU-land, som også skal på LM. Og så selvfølgelig til at tæve københavnerne i den årlige fodboldturnering!”
– Frederik Østergaard, Århus

 

 

Landsmødet har ry som årets SFU-begivenhed, og det er bestemt ikke uden grund. Når jeg endnu engang bruger min påskeferie på landsmødet, er det hverken af pligt eller tvang, men noget jeg virkelig glæder mig til. Det er her man skal på banen, hvis man vil have indflydelse på SF Ungdoms politik, og det er der rig mulighed for. På landsmødet høres alle, enhver må ytre sig på talerstolen. Men er landsmødet fire lange dage med tør politisk diskussion? Bestemt ikke, lange dage kan man nok ikke komme udenom, men som afbræk synges røde sange, festes og spilles fodboldturnering. Alt i alt en oplevelse man ikke må gå glip af! 

– Nanna Bonde Ottosen, Kontaktperson SFU Tønder

Dette indlæg blev udgivet i Andet. Bogmærk permalinket.

Et svar til Hvorfor jeg skal med på landsmøde?

  1. Det er til landsmøderne man virkelig kan opleve politik. Det er en helt speciel oplevelse at se andre unge mennesker stå på talerstolen og argumenterer for en sag, som de brænder for.
    For ikke at nævne at det er helt specielt selv at stå på talerstolen og se ud over de mange mennesker, der lytter til hvad man siger.

Skriv et svar

